تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/03/16 - 03:11
کد خبر: 397508

لیگ ملت‌های والیبال؛

پیروزی مقتدرانه بلندقامتان ایران برابر بلغارستان/ شب عالی الکنو و شاگردانش

پیروزی مقتدرانه بلندقامتان ایران برابر بلغارستان/ شب عالی الکنو و شاگردانش

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی هفته دوم لیگ ملت ها مقابل تیم بلغارستان قرار گرفت و در شبی که کادر فنی و ملی پوشان به بهترین شکل ممکن وظایف خود را انجام دادند به یک برد خوب رسیدند.

به گزارش سرویس ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مرحله مقدماتی سومین دوره رقابت های لیگ ملت های والیبال به میزبانی ایتالیا در حال برگزاری است. تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی هفته دوم خود امشب از ساعت ۲۲ مقابل تیم ملی بلغارستان صف‌آرایی کرد و ۳ بر صفر این تیم را شکست داد.

ولادیمیر الکنو در شروع بازی از ترکیب متفاوت استفاده کرد و میثم صالحی، محمد طاهر وادی، امیرحسین اسفندیار، رضا عابدینی، محمد موسوی، بردیا سعادت و محمدرضا حضرت پور را روانه زمین کرد.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران

بردیا سعادت بازیکن ۱۹ ساله والیبال کشورمان که در این بازی در ترکیب اصلی قرار داشت موفق شد در نخستین تایم استراحت فنی چهار امتیاز برای ایران دریافت کند. بلغارستان نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۵ به سود خود به پایان برد. در ادامه ایران موفق شده امتیازات عقب افتاده را جبران کند و با درخشش بردیا سعادت دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ به سود ایران همراه شد. ملی پوشان والیبال کشورمان اختلاف امتیاز خود را حفظ کردند تا نخستین ست بازی ۲۵ بر ۲۰ را با پیروزی پشت سر بگذارند.

ست دوم؛ ۳۳ بر ۳۱ به سود ایران

بلغارها همانند ست نخست بازی شروع خوبی در ابتدای ست دوم داشتند و نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۵ به سود آنها به پایان رسید. در ادامه ایران همانند ست نخست موفق شد امتیازات از دست رفته را جبران کند و محمد موسوی با یک کار سرعتی در امتیاز ۱۱ بازی را به تساوی کشاند و دفاع امیرحسین اسفندیار ایران را ۱۲ بر ۱۱ پیش انداخت تا سرمربی بلغارها درخواست تایم استراحت دهد. در ادامه دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود بلغارها همراه شد و در ادامه نیز حریف توانست روند امتیازگیری خود را ادامه دهد و در حالیکه ۲۳ بر ۲۰ از ایران پیش بود تعویض‌های الکنو ورق را برگرداند. با ورود امیرحسین اسفندیار و صابر کاظمی به جای بردیا سعادت و پوریا فیاضی ایران یک بار دیگر با زدن سرویس‌های خوب و آبشارهای کاظمی موفق شد کار را برابر کند. رالی جذاب دو تیم تا امتیاز ۳۳ ادامه داشت که در این امتیاز ملی پوشان کشورمان عالی عمل کردند و این ست را ۳۳ بر ۳۱ با برتری به پایان بردند.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران

بلغارها مانند ست اول و دوم نخستین امتیاز را دریافت کردند اما در ادامه سرویس‌های خوب  ایران باعث شد تا ایران نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۶ پیروز طی کند.  در ادامه دو تیم بازی نسبتاً برابری را پیش بردند و دومین تایم استراحت فنی با یک اختلاف امتیاز و با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران همراه شد. در نهایت ست سوم بازی نیز با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران تمام شد تا شاگردان الکنو با نتیجه سه بر صفر از سد بلغارستان عبور کنند.

  این آخرین بازی ایران در هفته دوم بود، ملی پوشان به مدت سه روز استراحت خواهند داشت و در آغاز هفته سوم ملی‌پوشان ایران روز چهارشنبه از ساعت ۲۰:۳۰ مقابل آمریکا صف‌آرایی خواهند کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top